O konkursie

Bogdan Biniszewski
zamknij
Bogdan
Biniszewski

Prezes zarządu w ComPress

Absolwent Wydziału Mechaniki Precyzyjnej na Politechnice Warszawskiej oraz Podyplomowych Menedżerskich Studiów Zarządzania MBA na SGH i Podyplomowych Studiów Public Relations na SGH.

Karierę zawodową rozpoczął jako dziennikarz w Agencji Informacyjno-Wydawniczej BOSS. Następnie pracował w Redakcji Serwisów Ekonomicznych Polskiej Agencji Prasowej, gdzie specjalizował się w zagadnieniach związanych z giełdą i prywatyzacją. Był korespondentem parlamentarnym PAP z posiedzeń Sejmu i Senatu dotyczących zagadnień gospodarczych. Następnie pracował jako public relations manager i rzecznik prasowy w Drugim Narodowym Funduszu Inwestycyjnym.

Od 1998 roku w agencji ComPress tworzył Dział Relacji Inwestorskich, którego został dyrektorem; od 2000 roku był również dyrektorem ds. kluczowych klientów agencji. Od 2003 roku pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego ComPress S.A., a w lipcu 2004 roku został jej Prezesem. W latach 2006 -2008 pełnił funkcję Wiceprezesa Związku Firm Public Relations. Od 2008 - 2012 był członkiem Rady Etyki PR. W latach 2009-2011 był Przewodniczącym Rady ZFPR, a od 2011-2013 Wiceprzewodniczącym Rady Związku. Od marca 2013 roku jest ponownie Przewodniczącym Rady Związku Firm Public Relations.

Współpracuje z wieloma uczelniami jako wykładowca z zakresu marketingu i komunikacji.

Maria Buszman
zamknij
Maria
Buszman

Wykładowca akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz Prezes Zarządu w Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie

dr Maria Buszman - ekspertka w zakresie komunikacji i rozwoju, prezes firmy Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie i wykładowca akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Od 2001 roku doradza, szkoli, przygotowuje badania, strategie i zarządza projektami w dziedzinie komunikacji i rozwoju.  Zrealizowała łącznie ponad 500 projektów dla firm, instytucji, organizacji pozarządowych i osób.

Zarządza firmą Buszman Sp. z o.o., która efektywnie i skutecznie doradza, szkoli, wykonuje badania i analizy oraz strategie i plany, prowadzi projekty w zakresie rozwoju, komunikacji i promocji. Misją i celem pracy firmy, jest: Wspieranie w rozwoju. Pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, gdzie m.in. kieruje studiami podyplomowymi Public Relations – nowoczesna komunikacja w praktyce, wykłada na Dziennikarstwie i Komunikacji Społecznej, prowadzi Koło Naukowe Komunikacji Społecznej Innowacje. Zwolenniczka aktywnych i praktycznych metod nauczania. Na swojej drodze zawodowej była m.in., w grupie Wyższych Szkół Bankowych, rzecznikiem prasowym, prodziekanem, a także liderem projektów strategicznych.

Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, gdzie przez 6 lat działała w zarządzie oddziału śląskiego. Autorka i współautorka publikacji branżowych m.in. „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat Public relations w Polsce”. Za swoją prorozwojową postawę, pracę zawodową, społeczne zaangażowanie i wsparcie dla innych, została wielokrotnie doceniona. Odznaczona przez Ministra Edukacji Narodowej Medalem Komisji Edukacji Narodowej, uznana przez studentów UE w Katowicach najlepszym prowadzącym, otrzymując „Złote pióro” w kategorii praktyk (2016). Laureatka prestiżowej nagrody branży PR "PRotona", Kobieta Sukcesu Śląska 2016, notowana w rankingu 50 najbardziej wpływowych kobiet województwa śląskiego.

Dorota Ciszek
zamknij
Dorota
Ciszek

OnBoard

Doradza klientom z branży FMCG, mediów i kultury. Od ponad 15 lat związana z branżą public relations, specjalizuje się w projektach z zakresu brand PR. Jest współautorką wielu kampanii m.in. "Zdrowe Zatoki" dla marki Ibuprom Zatoki, „Dobra Przyjemność Każdego Dnia” dla marki Algida – Unilever i koncepcji Modern Gentelman dla Smirnoff Black/ Diageo. Dla marki Kropla Beskidu realizowała brand dokument "Ostoja" w reżyserii Wojciecha Szumowskiego. Dla klientów z sektora mediów koordynowała projekty dla HBO, Disney Channel, Disney XD, National Geographic Channel, FOX Life, Comedy Central i Canal+. Była również odpowiedzialna za opracowanie strategii a także wdrożenie komunikacji nowych kanałów: Crime & Investigation i HISTORY.

Prywatnie zafascynowana światem filmu i teatru. Ukończyła seminarium producenckie w Ośrodku Szkolenia i Rozwoju Akademii Telewizyjnej Telewizji Polskiej oraz warsztaty fotograficzne Akademii Leica Gallery Warszawa i Jacka Poremby "Mastreclass - Portret i świat".  Plastyczne pasje realizuje współpracując z Teatrem Studio im. St. I. Witkiewicza.

Rafał Czechowski
zamknij
Rafał
Czechowski

Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający w Imago Public Relations

Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający w Imago Public Relations, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations w latach 2004-2007, konsultant, szkoleniowiec i autor publikacji z zakresu zarządzania sytuacją kryzysową i strategicznego PR. Absolwent specjalności Publicystyka Ekonomiczna i Public Relations Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, doktorant Akademii Ekonomicznej w Katowicach, wcześniej pracował jako dziennikarz ekonomiczny m.in. w „Życiu Gospodarczym", „Wprost" i „Gazecie Wyborczej". Wykładowca przedmiotów związanych z PR w wielu uczelniach wyższych (m. in. Studiów Podyplomowych Public Relations na Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach, Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu). Członek Rady Programowej Podyplomowego Studium Public Relations i Komunikacji Społecznej przy Uniwersytecie Warszawskim oraz Rady Programowej kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

Jakub Dmitrowski
zamknij
Jakub
Dmitrowski

Partner Zarządzający w Smart Media oraz Właściciel Agencji RingPR

Jakub Dmitrowski, w branży PR od 18 lat, partner zarządzający w Smart Media (od 2008 roku) i właściciel agencji RingPR. W latach 1998 do 2007 związany był z GGK Public Relations, spółką należącą do międzynarodowej grupy reklamowej Lowe GGK (obecnie MullenLowe). Zaangażowany w projekty z zakresu komunikacji korporacyjnej i produktowej dla klientów z branż technologicznej, medialnej, finansowej oraz deweloperskiej. W 2013 roku członek Rady ZFPR. Od 2014 sprawuje funkcję wiceprezesa zarządu Związku Firm Public Relations.

Agnieszka Durlik
zamknij
Agnieszka
Durlik

Dyrektor Gabinetu Prezesa i Rzecznik Prasowy Krajowej Izby Gospodarczej

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi Szkoły Głównej Handlowej.

Odpowiedzialna za relacje z mediami i wzmacnianie marki Krajowej Izby Gospodarczej. Koordynuje organizację konferencji oraz imprez KIG.

Od wielu lat ekspert organizacji samorządowych przedsiębiorców specjalizujący się w rzecznictwie interesów w  tematyce gospodarczej i prawnej związanej z zasadami zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, jak również tematyką prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.

Współautor szeregu publikacji z zakresu m. in. rzecznictwa interesów, przeciwdziałania korupcji.

Piotr Filipek
zamknij
Piotr
Filipek

Doradca i szkoleniowiec

Doradca i szkoleniowiec, specjalizuje się w sferze komunikacji korporacyjnej, dialogu społecznego (standard AA1000) oraz szkoleń (kontakty z mediami, wystąpienia publiczne, sytuacje kryzysowe).

W latach 1995-98 pracował w agencji Burson-Marsteller, w ostatnim roku jako dyrektor działu Corporate Practice i zastępca dyrektora generalnego tej agencji; opracował i prowadził programy PR z takich sfer, jak przejęcia giełdowe, sprzedaż akcji w ofertach publicznych, wprowadzanie nowych produktów finansowych, współpraca z mediami czy postępowanie w sytuacjach kryzysowych.

W latach 1999-2001 współtworzył od podstaw PTE oraz TUnŻ brytyjskiego Norwich Union; w obydwu dyrektor ds. korporacyjnych, w towarzystwie ubezpieczeń na życie również członek zarządu. Odpowiadał za strategię PR, komunikację i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi; współtworzył strategię marketingową obydwu spółek.

Absolwent MBA w Norwegian School of Management, wcześniej studiował na wydziale Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego.

Zbigniew Gajewski
zamknij
Zbigniew
Gajewski

Niezależny doradca w zakresie komunikacji społecznej i profesjonalnego wizerunku w biznesie

Z wykształcenia politolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik naukowy UW, dziennikarz, redaktor i wydawca. Współtworzył m.in. dziennik Nowa Europa oraz miesięcznik Businessman Magazine, był dyrektorem wydawniczym czasopism Pani, Uroda, Kobieta i Życie.

W latach 2006-2017 współpracował z Konfederacją Lewiatan, gdzie był dyrektorem komunikacji i zastępcą dyrektora generalnego. Zajmował się wizerunkiem organizacji oraz polskiego biznesu, organizował kampanie  społeczne, kierował projektami CSR i promował przedsiębiorczość.  Był też współinicjatorem Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie i w latach 2011-2016 jego dyrektorem.

Laureat nagród branżowych (z zespołem): Złoty Spinacz, Złota EFFIE, Proton i członek jury w tych i kilku innych konkursach. Współpracuje z uczelniami wyższymi jako wykładowca komunikacji społecznej. Jest członkiem Rady Programowej Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych. 

Monika Jasłowska
zamknij
Monika
Jasłowska

Polpharma Group, Head of Brands Management

Monika Jasłowska, Head of Brands Management Polpharma Group. Z wykształcenia sinolog, z zamiłowania od prawie 20 lat zajmuje się szeroko rozumianą komunikacją. Przez 6 lat kierowała w Polpharmie Działem Brand PR, tworząc i prowadząc kampanie społeczne i edukacyjne.

Obecnie zarządza budowaniem marek produktowych i korporacyjnych również na kilkunastu rynkach zagranicznych. Prowadzone przez nią kampanie PR zdobyły szereg międzynarodowych nagród, m.in. Magellan Award, Mercury Excelence Award, Sabre Award.

Członek stowarzyszenia EACD (European Association of Communication Directors). Członek kapituły konkursu Business Stevie Awards.

Zafascynowana kulturą i sztuką Azji, nie wyobraża sobie życia bez dalekich podróży.

Aneta Jóźwicka
zamknij
Aneta
Jóźwicka

Corporate Relations Director Diageo Poland

Ma kilkunastoletnie doświadczenie w dziedzinie komunikacji i marketingu, przez większość czasu pracuje dla sektorów, które stawiają przed PR interesujące i niecodzienne wyzwania. Od ponad sześciu lat pracuje w firmie Diageo będącej światowym liderem branży alkoholowej, właścicielem takich marek jak m.in. Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys. Wcześniej przez ponad 5 lat pracowała w firmie farmaceutycznej Polphama, gdzie tworzyła od podstaw dział zajmujący się Brand PR. Swoją przygodę z zawodem PR-owca i specjalisty ds komunikacji rozpoczynała w agencji PR, gdzie współpracowała z firmami z branży IT, finansowej, FMCG i farmaceutycznej. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Marek Kosycarz
zamknij
Marek
Kosycarz

Marek Kosycarz jest absolwentem wydziału Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej. Posiada dyplom MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

W Microsoft odpowiada za działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i public affairs oraz relacje z partnerami społecznymi.

Przed dołączeniem do polskiego zespołu Microsoft był dyrektorem ds. marek w agencji public relations Burson-Marsteller, członkiem zarządu agencji marketingu bezpośredniego Wunderman (grupa Yong&Rubicam) oraz dyrektorem ds. Korporacyjnych i Regulacyjnych w British-American Tobacco gdzie odpowiadał za relacje z administracją rządową i lobbying, dialog z interesariuszami zgodny ze standardem AA1000 /GRI oraz pełnił funkcję rzecznika prasowego. Wykładowca CSR w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Akademii im. Leona Koźmińskiego.

 

Julia Kozak
zamknij
Julia
Kozak

Intercultural Communication Strategist

Ukończyła Uniwersytet Warszawski, wydział Orientalistyki – Indologię. Równolegle studiowała Wiedzę o Teatrze w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. W latach 1996-1997 studiowała w Indiach.

Public Relations zajmuje się od 1997 roku. W 2003 roku otworzyła w Polsce oddział międzynarodowej agencji Fleishman-Hillard, którą obecnie prowadzi jako Dyrektor Generalny na Polskę.

Od lat zajmuje się działaniami popularyzującymi public relations w Polsce. Od 2003 współuczestniczy w organizacji konkursu „Praktykuj za granicą" biorąc udział w obradach jury i wyborze najlepszych studentów, którym Fleishman-Hillard funduje międzynarodowe praktyki. Pracowała przy organizacji PR Forum. Prowadzi liczne treningi i warsztaty edukacyjne dla firm z różnych branż. Zajmuje się doradztwem w budowaniu strategii komunikacji dla firm polskich i międzynarodowych oraz komunikacją kryzysową. Ukończyła różnorodne treningi w Polsce i za granicą w zakresie komunikacji, zarządzania, sprzedaży i szkoleń.

W London School of Public Relations wykłada od marca 2011 roku.

Anna Krajewska
zamknij
Anna
Krajewska

Członek Zarządu NBS Communications

Współzałożycielka NBS w 1990 r. i wieloletni Prezes Zarządu NBS Communications (od 2004). Wyższe wykształcenie z etnologii (UJ oraz Universite de Paris X).

Tworzyła podstawy PR w Polsce. Ponad 20 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów z zakresu PR korporacyjnego, zarządzania kryzysowego, PR finansowego i relacji inwestorskich. Jest wykładowcą relacji inwestorskich na Podyplomowym Studium Uniwersytetu Warszawskiego. W 2013 roku członek Rady Etyki PR . Od 3 lat jest członkiem międzynarodowego jury przyznającego nagrody za najlepsze kampanie PR w Bułgarii (BAPRA Bright Awards).

W ostatnich latach doradzała wielu firmom w procesie przygotowań do publicznych ofert akcji w tym m.in. PGE, PKO BP, PZU, Giełdzie Papierów Wartościowych, Alior Bank, JSW i PKP Cargo. Doradzała także wielu polskim i międzynarodowym firmom w procesie fuzji i przejęć w tym m.in. France Telecom (obecnie Orange), AXA, ADM, Electricite de France, BNP Paribas. Zarządzała również procesem komunikacji kryzysowej dla wielu klientów. Prowadzi szkolenia z zarządzania kryzysowego.

Anna Król
zamknij
Anna
Król

Dyrektor Big Book Festival, związana z fundacją "Kultura nie boli" i agencją Go Culture

Menadżerka kultury, wydawca, pomysłodawczyni i dyrektor Big Book Festival, autorka książek. Z wykształcenia krytyk sztuki, ukończyła studia na Wydziale Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Promotorka kultury, autorka projektów literackich promujących literaturę i czytanie. W 2010 roku powołała pierwszą w Polsce agencję wyspecjalizowaną w dziedzinie promocji kultury Go Culture – obecnie najbardziej nagradzaną agencję zajmującą się promocją kultury (6 Złotych Spinaczy, liczne wyróżnienia – m.in. Złoty Laur PIK, Protony, Nocne Marki, plebiscyt Trójki, plebiscyt „Co jest grane”).

W 2012 współzałożyła Fundację „Kultura nie boli”. Pomysłodawczyni i dyrektor Big Book Festival międzynarodowego festiwalu literackiego odbywającego się w Warszawie od 2013 roku – dziś jednego z najważniejszych festiwali literackich w Polsce, jedynego z europejskim certyfikatem EFFE. Wydawca, w 2011 współzałożyła wydawnictwo Wilk&Król Oficyna Wydawnicza. Publikowała m.in. w: Gazecie Wyborczej, Polityce, Rzeczpospolitej, Magazynie Literackim Książki, Nowych Książkach. Autorka książek "Spotkać Iwaszkiewicza. Nie-biografia", “Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie”. 

Tomasz Lis
zamknij
Tomasz
Lis

Dyrektor ds. Komunikacji i Rzecznik Prasowy w Philipiak Polska

Tomasz Lis, dyrektor ds. komunikacji Philipiak Polska. Z branżą komunikacji marketingowej związany od ponad 15 lat. Specjalizuje się w obszarze analiz, strategii komunikacji , CR oraz komunikacji kryzysowej. Współtwórca pierwszej w Polsce agencji specjalizującej się w komunikacji do milenialsów – Odyseja. Wcześniej szef działu konsumenckiego w On Board, dyrektor zarządzający Ogilvy PR, szef działu konsumenckiego Euro RSCG Sensors (obecnie Havas PR) i associate w Business Communications Associates Affiliate of Edelman PR. Członek pierwszego polskiego zespołu, który zdobył nagrodę IPRA. Laureat konkursu Złote Spinacze. Juror konkursu Young Creatives Cannes Lions.

 

Adam Łaszyn
zamknij
Adam
Łaszyn

Prezes Alert Media Communications

Prezes i założyciel agencji public relations Alert Media Communications i MeritumLab. W branży PR od 1998 roku. Doradca w zakresie strategii i taktyki komunikacji dziesiątek czołowych polskich firm (m.in. Coca-Cola, Goodyear, Kompania Piwowarska, Novartis, NUTRICIA) i instytucji publicznych (m.in. KPRM, RCB, RPD, Prokuratura Generalna). Ekspert w zakresie komunikacji kryzysowej. Ceniony trener szkoleń medialnych, kryzysowych i innych form komunikowania. Coach medialny. Jako kluczowy konsultant przyczynił się do sukcesów parlamentarnych, samorządowych i prezydenckich kampanii wyborczych Platformy Obywatelskiej w latach 2006-2011.
Wykładowca różnych dziedzin PR m.in. w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie (w latach 2009-2013 opiekun studiów podyplomowych PR na tej uczelni), na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej oraz polskiej edycji London School of Public Relations.
Współautor książki „Sztuka Public Relations” i pierwszego w Polsce „Leksykonu Public Relations”.
W latach 2006-2008 pełnił funkcję Wiceprezesa Związku Firm Public Relations a w latach 2008-2012 Wiceprzewodniczącego i Przewodniczącego Rady ZFPR.
Wcześniej (do 1998 roku) przez wiele lat był dziennikarzem, m.in. Programu III Polskiego Radia, Życia Warszawy, Expressu Wieczornego, czy Nowego Państwa. Specjalizował się w tematyce międzynarodowej i polityce obronnej – np. w materiale „Sułtan terroryzmu” (Express Wieczorny) jako pierwszy publicysta przedstawił w polskich mediach sylwetkę Osamy bin Ladena, na długo przed pojawieniem się w Polsce terminu Al Kaida.
W marcu 2009 roku został uznany przez redakcję Newsweeka za jednego z 50 najbardziej wpływowych Polaków (pozycja 27).
Z wykształcenia jest prawnikiem – ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Paweł Łukasiak
zamknij
Paweł
Łukasiak

Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce

Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, członek Rady Mentorów Fundacji Dobra Sieć Akademią kieruje od sierpnia 1998 r. Od ponad 20 lat aktywnie związany z III sektorem.

Współtworzył i zarządzał Biurem ds. Współpracy z Inicjatywami Samopomocowymi w Komitecie Obywatelskim przy Przewodniczącym NSZZ „Solidarność”, założył oraz prowadził Biuro ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Stypendysta Fundacji Ashoka i Fundacji C.S. Motta.

Ekspert w dziedzinie fundraisingu, CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu; corporate social responsibility) i CCI (społecznego zaangażowania biznesu; corporate community investment), twórca projektów CSR i CCI dla największych firm w Polsce. Współtwórca kampanii społecznych takich jak „Dobroczyńca Roku”, „100% z 1%”, „Gwiazdy Dobroczynności”. Członek kapituły Ogólnopolskiego Konkursu „Barwy Wolontariatu” organizowanego przez Centrum Wolontariatu, Rady Fundacji Św. Mikołaja, Rady Programu „Przeciw Korupcji” Fundacji im. Stefana Batorego, Kapituły Konkursu „Społecznik Roku” tygodnika „Newsweek”, Kapituły Konkursu „100% z 1%” na najlepszą kampanię jednoprocentową organizowaną przez tygodnik „Newsweek”. Autor i współautor wielu publikacji. Wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera.

W 2011 odznaczony przez Prezydenta Bronisława Komorowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Małgorzata Mejer
zamknij
Małgorzata
Mejer

Manager do spraw Komunikacji Korporacyjnej w Europie Centralnej, Procter & Gamble 

Absolwentka Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, pierwsze lata kariery zawodowej spędziła jako nauczycielka. Doświadczenia biznesowe zaczęła zbierać w 1990 roku, podejmując prace szefa Biura Informacji Technicznej Kodak Ltd w Polsce. Od 1995 odpowiada za działania PR-owe Procter & Gamble w Polsce. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego firmy. Jest współtwórcą programu marketing społecznego „Podaruj dzieciom słońce" i programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie”.

Eliza Misiecka
zamknij
Eliza
Misiecka

Założycielka i szef agencji GENESIS PR

dr nauk humanistycznych, założycielka i szef agencji GENESIS PR, od 1994 roku w branży PR. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, finansowym, zarządzaniu komunikacją kryzysową oraz w relacjach inwestorskich. Prowadziła ponad 300 długoterminowych kampanii PR na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1999-2006 dyrektor działu korporacyjno-finansowego, a następnie dyrektor strategiczny w agencji Rowland Communications. Wcześniej przez 5 lat gromadziła doświadczenie w agencji PR profile.

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła także studia podyplomowe na Wydziale Psychologii UW oraz studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskała na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Olędzkiego.

Przemysław Mitraszewski
zamknij
Przemysław
Mitraszewski

Managing Partner w Lighthouse

Współzałożyciel Lighthouse Consultants. Ekspert w dziedzinie zarządzania informacją w sytuacji kryzysowej. Z powodzeniem zrealizował ponad 350 projektów kryzysowych związanych z oszustwami finansowymi, wypadkami pracowników, oskarżeniami o mobbing, molestowaniem seksualnym, szantażami wobec firmy.

Autor licznych publikacji na temat zarządzania sytuacją kryzysową oraz "Crisis Management Approach Process" - metodologii przygotowania do zarządzania kryzysowego. Doradzał m. in. BRE Bank, BMW, BZWBK, Orange, PKN ORLEN, PZU, T-Mobile.

Przewodniczący Rady Związku Firm Public Relations, juror w konkursie Złote Spinacze. Wykłada zarządzanie kryzysowe na Uniwersytecie SWPS. Absolwent Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej.

 

Michał Olbrychowski
zamknij
Michał
Olbrychowski

Dyrektor, Lider Communications Consulting w Deloitte

Ponad 15 lat doświadczenia w doradztwie komunikacyjnym, public relations i w mediach. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej. Wspiera klientów w zarządzaniu reputacją i budowaniu relacji z kluczowymi interesariuszami. Do niedawna pełnił funkcje Dyrektora Zarządzającego w jednej z największych sieciowych agencji PR w Polsce. W przeszłości był analitykiem finansowym i redaktorem serwisów ekonomicznych. Wykładowca i trener.

Mirella Panek-Owsiańska
zamknij
Mirella
Panek-Owsiańska

Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Ekspertka CSR, zarządzania różnorodnością i przywództwa kobiet. Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu - największgo think-and-do-tanka promującego CSR, członkini zarządu CSR Europe. Autorka artykułów i komentarzy prasowych, przewodnicząca jury konkursu Raporty Społeczne oraz innych konkursów poświęconych komunikacji i społecznej odpowiedzialności biznesu. Jurorka konkursu "Złote Spinacze" od początku jego istnienia. 

Członkini Zespołu ds. CSR przy Ministerstwie Gospodarki. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR. Posiada długoletnie doświadczenie współpracy z biznesem, sektorem publicznym i NGO.
Przez 4 lata pełniła funkcję rzeczniczki prasowej polskiej sekcji Amnesty International. Posiada wieloletnie doświadczenie polityczne, pracowała w gabinecie politycznym Ministrów Sprawiedliwości, przygotowywała strategie wyborcze, przeszkoliła ponad 500 kobiet z zakresu marketingu politycznego, wystąpień publicznych i kontaktów z mediami. Praktyczną wiedzę o PR politycznym i społecznym zdobywała jako stypendystka, m.in. w Anglii, Hiszpanii i USA.

Dawid Piekarz
zamknij
Dawid
Piekarz

Wiceprezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa odpowiedzialny m.in za komunikację branży, poprzednio od 2004 r. pracował na stanowisku rzecznika prasowego PKN ORLEN. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz specjalistycznych kursów m.in Canadian Center for Management Development. Wcześniej pracował także m.in w Ministerstwie Finansów, Norwich Union oraz Expander.pl.

Mariusz Pleban
zamknij
Mariusz
Pleban

Właściciel i Prezes Multi Communications

Właściciel i prezes Multi Communications, jednej z największych i najbardziej doświadczonych agencji Public Relations w Polsce. Specjalista zintegrowanej komunikacji marketingowej i PR. Przez ostatnich 8 lat silnie zaangażowany w pracę w Związku Firm Public Relations. W organizacji przez wiele lat pełnił funkcje Wiceprezesa Zarządu i członka Rady Związku.

Wykłada na London School of Public Relations (prestiżowej globalnej sieci szkół PR), a także w Szkole Strategii Marki. Jest trenerem ICAN Institute (wydawcy renomowanego Harvard Business Review Polska). Prowadzi zajęcia w ramach projektów skierowanych do wyższej i średniej kadry zarządzającej. Jest również prelegentem na branżowych kongresach. Gościnnie wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych.

Z Multi Communications, a tym samym z branżą PR związany jest od 1997 roku. W tej firmie przechodził całą ścieżkę kariery od account managera poprzez partnera zarządzającego, aż do właściciela i prezesa w jednej osobie.

Kierowana przez Mariusza Plebana firma zdobyła wiele prestiżowych nagród w swojej branży. Jako jedyna z polskich agencji PR należy do sieci niezależnych agencji Public Relations Global Network.

Marta Pokutycka-Mądrala
zamknij
Marta
Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzecznik Prasowy w Nationale-Nederlanden

Odpowiada za komunikację korporacyjną, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną, CSR  oraz działania z zakresu Public Affairs.  Dodatkowo pełni rolę Rzecznika Prasowego dla spółki ubezpieczeniowej  i emerytalnej. Odpowiadała między innymi za kompleksowy projekt komunikacji PRowej wokół ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór,  który został nagrodzony Złotym Spinaczem w 2013 roku.

Wcześniej odpowiadała za komunikację korporacyjną oraz relacje z mediami w branży FMCG 
w firmie Cadbury, której częścią była marka Wedel.  Uczestniczyła w dużym projekcie przejęcia biznesu Wedla przez japońsko-koreańską firmę LOTTE. Od strony PRowej prowadziła także współpracę z UEFA Euro 2012, realizując między innymi niestandardowy projekt studia na dachu fabryki Wedla, z którego TVP dokonywało transmisji wydarzeń sportowych.

Z wykształcenia Absolwentka Socjologii UW. Dodatkowo absolwentka MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, jak również studiów podyplomowych z zakresu relacji inwestorskich i komunikacji finansowej, projektów społecznych oraz zarządzania zasobami ludzkimi.

Juror konkursu Złote Spinacze – prestiżowego konkursu oceniającego projekty z zakresu PR
i komunikacji.

Małgorzata Przybylska
zamknij
Małgorzata
Przybylska

Grupa Track Tec, Dyrektor Marketingu i Promocji

Menadżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu komunikacją (PR, komunikacja finansowa i marketing). Posiada doświadczenia w pracy w dużych grupach kapitałowych w tym przy projektach zarządzania zmianą, tj. oferty publiczne, M&A czy restrukturyzacja. Wykładowca na Podyplomowych Studiach z zakresu komunikacji, Juror w Konkursie Złote Spinacze.

Obecnie Dyrektor Marketingu w Grupie Track Tec, wiodącym międzynarodowym dostawcy systemowych rozwiązań dla infrastruktury kolejowej. W latach 2013 - 2016r. związana z bankowością jako Dyrektor Marketingu w FM Bank PBP SA., gdzie odpowiadała za wprowadzenia nowej marki handlowej w tym przygotowanie koncepcji funkcjonalnej nowych oddziałów; realizowała działania z zakresu digital marketingu, e-commerce czy social media. Od 2011 do 2013 Dyrektor Biura Relacji Inwestorskich i PR w Polskim Holdingu Nieruchomości SA. Była odpowiedzialna za organizację procesu IPO czy przygotowanie strategii zarządzania markami w grupie PHN SA. W latach 2006-2011 Dyrektor Zarządzający i Wiceprezesa w Martis Consulting, jednej z największych Agencji PR w Polsce. Prowadziła projekty dla takich branż jak energetyka, chemia, górnictwo, farmacja, sektor deweloperski czy spożywczy. Była również Dyrektorem Komunikacji w największych spółkach sektora energetycznego m.in. Polskich Sieciach Elektroenergetycznych czy Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie SA. W PGNiG SA jako Dyr. Dep. Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznik Prasowy odpowiadała za komunikację procesu emisji akcji (debiut giełdowy we wrześniu 2005 roku), stworzenie i zarządzanie działem relacji inwestorskich i komunikację z mediami. Była również odpowiedzialna za proces rebrandingu w Grupie PGNiG.

Danuta Raczkiewicz-Chenczke
zamknij
Danuta
Raczkiewicz-Chenczke

Prezes Zarządu Komplementariusza w Raczkiewicz Chenczke Consultants

Właściciel  i  dyrektor  zarządzająca Rc2 RACZKIEWICZ  CHENCZKE  CONSULTANTS;  od 15 lat związana z ewoluującą branżą PR;  tworzy  strategie  komunikacji  dla  marek,   prowadzi   mediowe  programy  antykryzysowe,  buduje  kontakty z  mediami  na  poziomie  ogólnopolskim,  jak  i  międzynarodowym  dla  wielu  polskich i  międzynarodowych  firm  i  instytucji. Doświadczenia zawodowe  w  obszarze  public  affairs  i  NGO budowała w  Fundacji  Konrada  Adenauera i  Fundacji  im.  Stefana   Batorego. Była  senior  konsultantem  PR  w  PAIZ  i  Business  Press,   przez  ostanie  12  lat  zarządzała  firmami  PR:  ID  Corporate  PR  i   180°  PR  (Grupa  Leo  Burnett  w  Polsce ). Absolwentka filozofii na Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. Od lat zdradza adeptom kierunków PR tajniki zawodu, m.in. na studiach podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej. W wolnym czasie wspiera młodych, zdolnych twórców sztuki współczesnej i zwiedza galerie całego świata.

Paweł Sanowski
zamknij
Paweł
Sanowski

Prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów

Prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów, firmy dostarczającej usługi analityczne wspomagające procesy komunikacji PR i marketingowej. Członek międzynarodowej organizacji FIBEP zrzeszającej firmy monitorujące media z całego świata oraz Członek Zarządu MediaTrust Romania. Prezes wydawnictwa PRoto.pl, największego w Polsce opiniotwórczego portalu, przeznaczonego dla specjalistów ds. public relations. Ukończył Politechnikę Wrocławską na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Od ponad dekady prowadzi wykłady na temat analizy przekazów mediowych, między innymi na Uniwersytecie Warszawskim, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, czy w London School of Public Relations. Jest członkiem jury konkursów związanych z komunikacją, takich jak: Złote Spinacze, Superbrands, Szpalty Roku i Kampania Społeczna Roku.

Szymon Sikorski
zamknij
Szymon
Sikorski

Prezes Zarządu i Strateg w Publicon

Szymon Sikorski - Prezes Zarządu i strateg w Agencji PR Publicon. Doradca zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Były Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, w zarządzie członek Rady Nadzorczej Stowarzyszenia. Członek Rady Etyki Public Relations.  Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day (socialmediaday.pl), promującej rewolucje jaka dokonuje się dzięki nowym mediom. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). 

Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, SWPS, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. Trener w projekcie "Strategicznie dla rozwoju" Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. 

Pracował i pracuje przede wszystkim dla największych firm z branży finansowej, nieruchomości, FMCG, BPO/BSS, sektora publicznego, gmin i samorządów. W 2012 roku nagrodzony Złotym Spinaczem za projekt w kategorii Public Affairs & Lobbying. Wraz z zespołem laureat 5 Złotych Spinaczy. W 2014 roku nagrodzony wraz z zespołem za projekt w kategorii Community Relations w międzynarodowej nagrodzie Ragan's PR Daily Awards.  Nominowany do SABRE Awards EMEA. Finalista Protonów 2014.

Justyna Szafraniec
zamknij
Justyna
Szafraniec

Head of Communication w Grupa Generali Polska

Grzegorz Szczepański
zamknij
Grzegorz
Szczepański

CEO Hill+Knowlton Strategies Polska

Z branżą public relations związany od ponad 20 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates (obecnie Edelman Polska), której był prezesem i twórcą. Do chwili powołania na stanowisko prezesa zarządu H+K Strategies był dyrektorem ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec (2008-2014), a wcześniej w latach 2003–2007 pełnił funkcję dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej w Banku Pekao SA.

Członek Rady Ekspertów THINKTHANK. Od 2010 r. Członek Press Club Polska. W latach 2009-2010 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations (IPRA Board Member). Inicjator i pierwszy prezes Związku Firm Public Relations. W 2002r. uznany przez redakcję miesięcznika Home&Market za jednego z 25 najlepszych polskich managerów (członek „Walnego Zgromadzenia Polskiej Gospodarki”).

Sebastian Tołwiński
zamknij
Sebastian
Tołwiński

Wiceprezes PRELITE

Od 15 lat zajmuje się PR, komunikacją korporacyjną i produktową. Kompetencje w zakresie relacji z mediami, komunikacji wewnętrznej i kryzysowej, public affairs i CSR zdobywał głównie w międzynarodowych firmach i pracując dla wyróżniających się i aktywnych marek.

Specjalizuje się w skutecznych działaniach komunikacyjnych i długofalowych relacjach, których celem jest wsparcie płynnego funkcjonowania firmy i osiągania przez nią celów biznesowych. Swobodnie porusza się w branży FMCG, produkcyjnej, motoryzacyjnej, technicznej, inwestycyjnej, a także w sektorze organizacji pozarządowych. Prowadzi wykłady i szkolenia z zarządzania komunikacją w kryzysie, wystąpień publicznych i relacji z mediami. Posiada również doświadczenie dziennikarskie.

W 2013, 2012, 2011 roku otrzymał nagrody za działania w obszarze PR i komunikacji w tym dla najlepszego PR managera w sektorze FMCG, dla najlepszego rzecznika prasowego w Polsce a także wyróżnienia korporacyjne m.in. za najlepszą zintegrowaną kampanię PR. Zdobył również tytuł najlepszego pisma korporacyjnego 2003 roku z redakcją „Strategii biznesu” a indywidualnie nagrodę główną w konkursie „Pióra Roku 2013” za publikacje dla pracowników.

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz Podyplomowych Studiów Komunikacji i Mediów PAN.

Tłumacz przysięgły języka angielskiego. Felietonista. Ghost writer. Doradca. Przeciwnik inercji i braku decyzyjności w firmach. Zwolennik kreatywnego podejścia do problemów. Członek Akademii Ekspertów PR i juror konkursu „Protony”.

Przemysław Staniszewski
zamknij
Przemysław
Staniszewski

Prezes Walk PR i współzałożyciel Grupy Walk

Specjalizuje się w komunikacji kryzysowej oraz corporate affairs. W branży PR pracuje od 15 lat.

Jacek Trębecki
zamknij
Jacek
Trębecki

Członek Zarządu w PRELITE

Agencja Prelite i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. W Prelite (wiceprezes) pracowałem m.in. dla PTC, KGHM, Rządu Federacji Rosyjskiej czy METRO Group. Na UEP (adiunkt) wykształciłem ponad pół tysiąca specjalistów PR. Współpracowałem z zespołami badawczymi Prof. Krishanmurty Sriramesha z Nanyang University w Singapurze, prof. Ansgara Zerfassa z European Communication Monitor czy, aktualnie, z zespołem Prof. Alana Freitaga z University of North Carolina. Opublikowałem około 100 prac specjalistycznych: recenzji, rozdziałów, artykułów itd. Należę do EUPRERA (The European Public Relations Education and Research Association), PTE, PSPR, SAUEP i STO. Ze spraw mniej nadętych: 30 maratonów, skok z komina w Głogowie (224 metry), backflip na snowboardzie, waveboard, tango i rysowanie aktów (kobiecych głównie). Oddaję krew i szpik, biegam dla dzieciaków jako Spartanin. Tadam.

Dariusz Tworzydło
zamknij
Dariusz
Tworzydło

Prezes zarządu Exacto 

Dr hab. Dariusz Tworzydło, zatrudniony w Katedrze Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, prezes zarządu Exacto sp. z o.o. Wiceprezes Zarządu Związku Pracodawców "Klastry Polskie". Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (IRSI). Pracował na wielu uczelniach wyższych, m.in. na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, czy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W latach 2009-2011 był Prezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W latach 2008-2012 był członkiem Rady Etyki Public Relations. Jest autorem raportów badawczych, analiz, materiałów dydaktycznych, opracowań naukowych. Jest autorem ponad

210 publikacji, min. Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju PWN 2008, oraz Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów działań public relations WSIiZ 2008. Posiada 15-letnie doświadczenie w branży PR. Jest trenerem, doradcą i konsultantem. W 2007 roku był nominowany do nagrody "Łby PR", zaś w roku 2010 został laureatem nagrody "PRotony".

Radosław Żuk
zamknij
Radosław
Żuk

Marka RR

Radosław Żuk - Konsultant i doradca do spraw wizerunku osób, firm, instytucji i projektów, nawet tych bardzo nietypowych. Aktualnie Dyrektor Centrum Kariery i Relacji z Absolwentami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Współpracując z pracodawcami, realizuje projekty z zakresu employer branding, rekrutacji i wyszukiwania talentów. Tworzy relacje z absolwentami, nadzorując komunikację i organizując kontakty z uczelnią.  Poprzednio Dyrektor Biura Public Relations w Przedsiębiorstwie Porty Lotnicze zarządzającym Lotniskiem Chopina w Warszawie. Odpowiedzialny za rebranding i budowanie marki portu lotniczego oraz komunikację społeczną Doradzał w zakresie komunikacji: SBC Communications, Polsat Cyfrowy, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Amnesty International, Ericsson Polska. Zarządzał Departamentem Komunikacji w Banku Gospodarstwa Krajowego, pełniąc jednocześnie funkcję prezesa Fundacji im. Jana Kantego Steczkowskiego. Był dyrektorem Biura Prasowego w TP Internet w Grupie TP/Orange.

Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego wydziału nauk społecznych, a także podyplomowych studiów Zarządzanie Lotnictwem na Akademii Obrony Narodowej. Stypendysta Open Society Institute w Letniej Szkole Liderów. Odbył staż w biurze Gubernatora stanu Illinois, w USA.

Agata Zeman
zamknij
Agata
Zeman

Operations Director 24/7Communication

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, College d' Europe, Szkoły Strategii Marki przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych oraz Digital Institute z siedzibą w Londynie. Pracowała w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Komisji Europejskiej oraz Parlamencie Europejskim w Brukseli, gdzie pełniła funkcję Communication Officer i szlifowała swoje kompetencje w zakresie public affairs. Kolejno współpracowała z agencjami PR w Paryżu oraz Singapurze. Przez krótki czas związana również z redakcją TVN CNBC. Jest konsultantem z 10 -letnim doświadczeniem, z szeroką wiedzą dot. komunikacji zintegrowanej, którą budowała w ostatnich latach dla największych marek w Polsce min. McDonalds, P&G, Lidl, Danone, ABB, T-Mobile czy Warta. Jest autorką kilkunastu kampanii nagrodzonych Sabre Awards,  Magellan Awards czy Effie. Jurorka Young Creatives PR Cannes Liones Zaangażowana w temat zarządzania reputacją marek, pilotuje projekt Reputation Institute w Polsce. Jest  aktywną członkinią grupy roboczej Consumer Practice w organizacji Public Relations Organization International.

Marcin Gruszka
zamknij
Marcin
Gruszka

Rzecznik Prasowy PLAY

Rzecznik Prasowy PLAY, który dzięki niekonwencjonalnym i innowacyjnym działaniom komunikacyjnym zasłużył na miano "enfant terrible" polskiego PR, a jednocześnie wariata i medialnej harpii, anty-specjalisty od PR oraz szatańskiego pomiotu. Tak opisują go użytkownicy forów dyskusyjnych i blogów. Marcin Gruszka, który sam jest popularnym blogerem, udowadnia, jak potężną bronią w walce o klientów jest Internet, media społecznościowe i blogi - dzięki nim wiadomo, co tak naprawdę myślą konsumenci i czego potrzebują - w ten sposób można również nawiązać szczery dialog z klientami. Po słynnej akcji na Faceboku w listopadzie 2012 roku Marcin Gruszka jest określany także kolejnym prestiżowym określeniem - "człowieka z tekturą". Kiedy jeden z klientów miał problem z przeniesieniem numeru do sieci PLAY -  telefon milczał już kolejny dzień, a infolinia była bezradna - wyraził swą frustrację, robiąc zdjęcie przed salonem firmowym i umieszczając je na swoim profilu na portalu Facebook. Wypisał swą skargę markerem na kawałku tektury. Sytuację uratował Rzecznik Prasowy PLAY. Numer szybko włączono, a Marcin Gruszka przeprosił w analogiczny sposób - wrzucił na Facebook zdjęcie, na którym trzyma kawałek kartonu po pizzy z informacją, że numer już działa, a za zaistniałą sytuację przeprasza. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie realizowania projektami PR w branży telekomunikacyjnej. Poprzednio pracował w biurze prasowym Grupy TP, gdzie odpowiadał za komunikację korporacyjną dotyczącą PTK Centertel. Wcześniej był rzecznikiem prasowym Niezależnego Operatora Międzystrefowego, Telenergo (obecnie Exatel) oraz portalu internetowego Ahoj.pl

Paweł Bylicki
zamknij
Paweł
Bylicki

Parter Zarządzający Public Dialog

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na specjalizacji Marketing Polityczny i Public Relations. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Posiada ponad 11 letnie doświadczenie w PR.

Specjalizuje się w PR korporacyjnym, komunikacji wewnętrznej oraz pozycjonowania firm na rynku. Autor publikacji eksperckich na temat komunikacji korporacyjnej
i zagadnień związanych z budowaniem marek. Teoretyk i praktyk, prowadził szkolenia w zakresie zasad współpracy z mediami i wystąpień publicznych, był także wykładowcą w Szkole Strategii Marki oraz Collegium Civitas. Juror w międzynarodowym konkursie POTY (Project of the year by IPRN).

Od 5 lat Managing Partner w agencji Public Dialog, gdzie współtworzyły i zarządzał ponad 100 projektami z zakresu PR.  Nadzorowane projekty zdobywały liczne polskie
i międzynarodowe nagrody w tym: Złote Spinacze, Magellan Awards, Mercure Excellence Awards, POTY, SABRE i IPRA (finalists).

Swoje pierwsze doświadczenie z obszaru komunikacji zdobywał przez kilka lat w kilku warszawskich agencjach, tworząc i realizując strategie komunikacyjne dla największych polskich spółek i międzynarodowych korporacji. 

Łukasz Goździor
zamknij
Łukasz
Goździor

Dyrektor Fundacji Marka dla Polski

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Magister nauk politycznych i dziennikarstwa. W latach 2002 - 2003 Stypendysta Christian-Albrechts-Universität w Kiel w Niemczech. W 2008 r. ukończył studia podyplomowe z Zarządzania Projektami na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Obecnie realizuje studia MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od maja 2015 r. dyrektor Fundacji Marka dla Polski, której celem jestem stworzenie brandingu i budowa marki Polska. W latach 2009 - 2015 r. dyrektor Biura Promocji Miasta Poznań. Odpowiedzialny za wdrażanie i realizację Strategii Marki Poznań oraz powstanie innowacyjnego w skali ogólnopolskiej Systemu Koordynacji Promocji Miasta, narzędzia zarządzającego marką Poznań. Twórca Biura Promocji Miasta Poznań oraz inicjator wielu innowacyjnych rozwiązań w marketingu miejsc w skali ogólnopolskiej, m.in. Konsorcjum Marki Poznań i Fotoportal. Uzyskał tytuł Dyrektora Marketingu Roku 2011. W roku 2013 w rankingu Brief uznany za jednego z 50. najbardziej kreatywnych w biznesie. Członek jury w wielu konkursach reklamy, m.in. KTR, EFFIE. Jego zespół zdobył wiele prestiżowych nagród w konkursach m.in.: KTR, Kreatura, The Golden Citygate, Złote Formaty, US International Film and Video, czy Złote Orły.

 

Agnieszka Madej
zamknij
Agnieszka
Madej

Dyrektor wydawnicza, współwłaściciel Agencji doradczej i wydawniczej Agape

Doradza z procesu wydawniczego i komunikacji firmowej największym firmom i instytucjom w Polsce. Ma 15 lat doświadczenia w kompleksowym przygotowywaniu i wydawaniu gazet. Prowadziła ponad 400 firmowych wydań gazet. Jako trenerka prowadzi szkolenia poświęcone tematyce biuletynów firmowych oraz warsztaty dziennikarskie. Wcześniej, przez kilka lat, jako dziennikarz i redaktor związana była ze znaczącymi wydawnictwami prasowymi, największymi portalami i serwisami branżowymi.

Pasjonuje ją język polski (język korzyści i wpływu), projektowanie gazet i redagowanie wizualne. Od 14 lat członek Jury Konkursu Biuletynów Firmowych. 

Absolwentka Wyższej Szkoły Dziennikarskiej im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie. Słuchaczka Podyplomowego Studium PR na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczka Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Magdalena Brzezińska
zamknij
Magdalena
Brzezińska

Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych w Grupie Żywiec

Z branżą Public Relations związana od 14 lat. Przed dołączeniem do Grupy Żywiec przez kilka lat kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w jednej z największych agencji PR-Havas PR Warsaw. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie nagradzane w konkursie Złote Spinacze oraz w konkursie Power of Content Marketing. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Andrzej Godewski
zamknij
Andrzej
Godewski

Współwłaściciel i Partner Zarządzający w Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej

Dziennikarz, konsultant PR, trener medialności i wystąpień publicznych. Od 20 lat związany z branżą mediową i PR. W 2011 roku założył agencję Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej. W latach 2006-2011 Członek Zarządu Weber Shandwick. Wcześniej manager ds. mediów w Burson-Marsteller, dyrektor ds. mediów w Gravis Public Relations i dyrektor działu komunikacji korporacyjnej i finansowej w Mmd Public Relations (obecnie Grayling). Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ekspert w zakresie strategii komunikowania korporacyjnego oraz tworzenia koalicji biznesowych. Członek Akademii Ekspertów PR. Zdobywca podwójnego PRotona 2010 w kategorii Osoba/Zespół w Agencji PR i Nagroda Publiczności. Wykładowca komunikacji wewnętrznej dla studentów Podyplomowego Studium Public Relations Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

Zbigniew Jankowski
zamknij
Zbigniew
Jankowski

CEO Maurent PR

Od kilkunastu lat związany z branżą public relations. Postrzega działania PR jako długofalowy proces budowy wiarygodności instytucji, przedsiębiorstw oraz osób. Specjalizuje się w public affairs, zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, PR korporacyjnym oraz budowaniu wiarygodności klientów na rynkach zagranicznych. Za międzynarodową kampanię PR zespół pod jego kierunkiem otrzymał nagrodę Golden SABRE Award 2016 w regionie EMEA oraz trzy Złote Spinacze 2015 w kategoriach media relations, business-to-business oraz przemysł. Inne koordynowane przez niego projekty otrzymały międzynarodową nagrodę Magellana oraz nominację do Golden Drum. Współpracuje z takimi organizacjami i instytucjami jak World Economic Forum, Chatham House, Europejski Bank Inwestycyjny, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju. Pracował przy projektach z sektora finansowego, farmaceutycznego, infrastrukturalnego, przemysłowego, opieki medycznej, a także dla firm doradczych, w tym kancelarii prawnych. Koordynuje działania biur Maurent PR w Warszawie oraz Londynie, a także konsultantów w Brukseli. Realizował projekty PR m.in. w Izraelu i Japonii. Przed założeniem własnej firmy związany był z kilkoma czołowymi agencjami PR w Polsce. Pełnił także funkcje rzecznika prasowego oraz doradcy zarządów. Prowadził szkolenia w zakresie zasad współpracy z mediami, komunikacji przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi oraz PR kryzysowym. 

Katarzyna Kamińska
zamknij
Katarzyna
Kamińska

Prezes HAVAS PR, Partner zarządzający HAVAS WORLDWIDE GROUP

Ekspert w dziedzinie zintegrowanej komunikacji marketingowej, założyciel agencji HAVAS PR, od 2012 roku partner zarządzający HAVAS WORLDWIDE w Polsce, juror w konkursach zagranicznych (m.in. Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx) i lokalnych (m.in. Złote Spinacze, Young Lions), absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Iwona Michalczyk
zamknij
Iwona
Michalczyk

Dyrektor zarządzająca Garden of Words Group

Doświadczona specjalistka w branży Public Relations, marketingu, eventach, kampaniach społecznych oraz CSR na polskich i międzynarodowych rynkach. Od lat pielęgnuje w sobie ciekawość światem komunikacji i marketingu, obserwuje jego metamorfozy i z energią podejmuje codzienne wyzwania tej branży.

Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu strategii doradztwa, kreowaniu komunikacji oraz realizacji kompleksowych działań w oparciu o precyzyjne rozpoznanie grup docelowych na rynkach m.in: FMCG, home furnishing, leków OTC, sieci handlowych oraz NGOs. Z Garden of Words Group jest związana od 2009 roku. Pod jej kierownictwem firma znacząco rozszerzyła zakres oraz zasięg działań, m.in. oferując kompleksowe usługi dla rynków Europy Środowej i Wschodniej. Obecnie zarządza całościową strategią firmy i kieruje ponad 40 osobowym zespołem tworzącym i implementującym komunikację dla największych światowych marek. Dba przy tym o utrzymanie linii i unikalnego na polskim rynku charakteru agencji.

Jej przepis na powodzenie kampanii komunikacyjnej to nie tylko trafiona w punkt strategia. To także umiejętność przekucia osobistych motywacji każdego członka zespołu i chęci rozwoju oraz podejmowania wyzwań w client service na najwyższym poziomie i efektywne, sprawne działania.

Jest odpowiedzialna za pozyskiwanie kluczowych klientów oraz nadzorowanie współpracy z międzynarodowymi korporacjami, instytucjami i organizacjami non-profit (m.in. IKEA, Nestle, Starbucks, NIVEA, TESCO, Tchibo, USP Zdrowie, Orkla, Danone, Żywiec Zdrój, MSZ, Carlsberg, ZT Kruszwica, MEN, Partnerstwo dla Zdrowia - koalicja: Danone, Biedronka, Lubella i Instytut Matki i Dziecka).

Wraz z zespołem zdobyła kilkanaście statuetek w konkursach branżowych dla klientów agencji, m.in.: Złote Spinacze, Stevie Awards, Magellan Award, Impact Awards, Effie Awards oraz Corporate Engagement Awards.

Robert Moreń
zamknij
Robert
Moreń

Dyrektor ds. Komunikacji​ w Benefit Systems

Dyrektor ds. Komunikacji w firmie Benefit Systems, dynamicznie rosnącej spółce giełdowej, lidera rynku pozapłacowych benefitów pracowniczych w Polsce (m.in. karta MultiSport), a także w Czechach, Bułgarii i na Słowacji. Ma 20-letnie doświadczenie w dziennikarstwie, public relations i komunikacji korporacyjnej. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i Oklahoma State University. W 1993 roku otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i German Marshall Fund za najlepszy debiut dziennikarski. Opublikował kilkaset artykułów w Spotkaniach, Życiu Warszawy, Polityce, a także w USA Today. Pracował również jako reporter "Faktów" TVN i dyrektor ds. mediów w agencji PR – Point of View. W latach 2003-2013 był rzecznikiem prasowym, a następnie dyrektorem zarządzającym w Banku Pekao SA oraz członkiem Komitetu Wykonawczego Identity & Communications Grupy UniCredit. Następnie w latach 2013-2014 był Dyrektorem Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT. Przed przyjściem do Benefit Systems (w kwietniu 2017) był zastępcą globalnego szefa komunikacji firmy MoneyGram, odpowiedzialnym za region EMEAAP (Europa, Bliski Wschód, Afryka, Azja i Pacyfik).

Liliana Anam
zamknij
Liliana
Anam

Menedżer zarządzający firmy edukacyjno-doradczej CSRinfo

Doświadczony doradca, od 2005 r. związana z obszarem CSR. Realizowała pierwsze na polskim rynku analizy, strategie CSR, dialogi z interesariuszami i współtworzyła raporty niefinansowe. Ekspert w zakresie międzynarodowych standardów z obszaru CSR - wprowadziła i uczestniczyła w tworzeniu, przekładzie kluczowych standardów na polski rynek. Członek rządowych grup eksperckich w obszarze CSR. Autorka badań i publikacji z zakresu CSR na polskim rynku. Pomysłodawczyni i kierownik podyplomowych studiów Manager CSR w Collegium Civitas w Warszawie. www.csrinfo.org

Jerzy Ciszewski
zamknij
Jerzy
Ciszewski

Wydawca i Redaktor Naczelny publicrelations.pl

Urodzony przedsiębiorca; kreator działań i wydarzeń.

Pracował w: handlu, produkował odzież dżinsową; pracował w mediach (Dziennik Ludowy, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza); pracował w zagranicznych korporacjach.

Założył jedną z pierwszych firm public relations w Polsce; ostatecznie "CiszewskPR"​ został przejęty przez Publicis Group.

Specjalnością jest: marketing sportowy, marketing polityczny, sytuacje kryzysowe, social media, szkolenia. Przez wiele lat prowadziłem zajęcia na Studiach Podyplomowych Public Relations organizowanych przy Polskiej Akademii Nauk; prowadziłem zajęcia na różnych krajowych uczelniach.

Jest wydawcą portalu branżowego www.publicrelations.pl oraz platformy szkoleniowej www.startuppr.pl

Ewa Hope
zamknij
Ewa
Hope

Docent i Pełnomocnik ds. Public Relations na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Docent na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, kierownik Zakładu Nauk Filozoficznych na PG,  Podyplomowych Studiów Public Relations i Podyplomowych Studiów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Wykładowca przedmiotu „Etyka działań PR” na uczelniach polskich, zdobywczyni nagród ogólnopolskich: „Łeb PR” – nominowana „za obronę prawdziwych i etycznych zasad w public relations” „Lew PR” – za „konsekwentną pracę na rzecz etyki w Public Relations”, „PRotony”za największe osiągnięcia w edukacji PR w 2013 roku, autorka publikacji dotyczących problemów etycznych w PR, społecznej odpowiedzialności biznesu, etyki biznesu, m.inn książki „Public relations – czy to się sprawdzi?”,„Etyka w zawodzie specjalistów public relations”, członek pierwszego składu Rady Etyki Public Relations - i jej współtwórczyni, ekspert w Radzie Etyki PR – od 2016,  ekspert w CSR – grupa Edukacja - przy Ministerstwie Gospodarki – od 2015, autorka blogu „Hope for future” na www.zie.pg.gda.pl

Sebastian Stępak
zamknij
Sebastian
Stępak

Managing Director MSL Group Poland

Posiada ponad 15 lat doświadczenia w branży. Od zawsze w agencji. Od 2013 roku zarządzał Publicis Consultants. Pod koniec 2015 roku powrócił do MSLGROUP i objął stanowisko dyrektora zarządzającego i szefa praktyki Consumer.   

Posiada jedno z ciekawszych spojrzeń na branżę PR. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na realizację wyników biznesowych. Był jurorem na wielu konkursach, m.in. Cannes Lions, SABRE, Young Creative.  

Prywatnie pasjonat Saabów, które samodzielnie remontuje.

Tomasz Alberski
zamknij
Tomasz
Alberski

Prezes Zarządu, Komunikacja Plus

Ekspert public relations z 13-letnim doświadczeniem w branży, założyciel i prezes zarządu agencji PR Komunikacja Plus, były doradca prezesa rady ministrów ds. komunikacyjnych i kontaktów z partnerami społecznymi. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym z obszarów wizerunku marki, komunikacji korporacyjnej, kryzysowej oraz public affairs. Doradca wiodących spółek w kraju, w tym m.in. KGHM Polska Miedź, Amazon Fulfillment, EDF Polska, Kraft Heinz, PGNiG, Nielsen, TAURON Dystrybucja. Od marca 2017 członek Rady  Związku Firm Public Relations. 

Katarzyna Balashov
zamknij
Katarzyna
Balashov

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Grupy IKEA w Polsce

Odpowiada za komunikację zewnętrzną, wewnętrzną oraz działania Public Affairs firmy. Absolwentka stosunków międzynarodowych w Collegium Civitas oraz Podyplomowego Studium Komunikacji Strategicznej w Firmach w Szkole Głównej Handlowej. W IKEA od października 2013 r., wcześniej związana m.in. z Westwing Home & Living oraz agencją United PR.  W wolnym czasie uwielbia podróżować, czytać, biegać i praktykować jogę. 

Sebastian Bykowski
zamknij
Sebastian
Bykowski

Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny w PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Zarządza agencją PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wiodącą firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów, analizami medialnymi i doradztwem w zakresie wsparcia działań public relations, marketingu i social media; nagrodzoną tytułem Gazeli Biznesu 2011 i 2015 oraz Home&Market dla 9. najbardziej dynamicznie rozwijającej się firmy w kraju w 2002 roku. Członek międzynarodowej organizacji FIBEP zrzeszającej firmy monitorujące i analizujące media z całego świata. Juror komisji konkursowej nagród marketingu sportowego DeMeS i Aktywne Miasto. Współtwórca i prezes Rady Nadzorczej Cafe News SA, doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Studiował w Niemczech i Francji w ramach realizacji międzynarodowego projektu związanego z budowaniem kompetencji nowoczesnego menadżera i inżyniera zarządzania. Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym raportowaniem w media relations. Stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań komunikacyjnych. Uhonorowany wieloma nagrodami w tym m.in. przez organizatorów Kongresu PR w Rzeszowie wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations a także Stowarzyszenia Public Relations dla budowniczego branży PR w Polsce. Z pasją i zaangażowaniem wykłada tematy związane z monitoringiem mediów i analizą efektywności działań komunikacyjnych, zarządzaniem informacją w biznesie oraz zmianami na rynku mediów na wielu czołowych uniwersytetach i uczelniach wyższych w całej Polsce a także konferencjach i warsztatach biznesowych. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu 

Ilona Gajewska
zamknij
Ilona
Gajewska

Specjalista, Corporate Marketing & Public Relations w 3M Poland

Od ponad 19 lat zajmuje się zagadnieniami z zakresu komunikacji marketingowej i public relations, CSR i organizacją wydarzeń specjalnych. Od ponad 15 lat pracuje w 3M Poland, gdzie odpowiada za budowę wizerunku 3M w Polsce, media relations, komunikację w sytuacjach kryzysowych oraz za koordynację działań związanych z komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną. Studiowała Filologię Angielską na Uniwersytecie Łódzkim. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Komunikowania i Mediów Społecznych im. Jerzego Giedroycia w Warszawie. Stawia na pracę zespołową, ceni przejrzystość relacji, dobrą komunikację oraz profesjonalizm. Czas wolny spędza na kortach tenisowych. Obecnie jest zainteresowana  nowymi narzędziami z obszaru e-PR.

Justyna Gościńska-Bociong
zamknij
Justyna
Gościńska-Bociong

Kierownik ds. Komunikacji i PR, Rzecznik Prasowy, Medicover, Medicover Försäkrings

Posiada ponad dziesięć lat doświadczenia w branży public relations oraz mediach. W Medicover odpowiada za komunikację korporacyjną i projekty z zakresu edukacji prozdrowotnej, relacje
z mediami, jak i komunikację wewnętrzną firmy. Dodatkowo pełni funkcje Rzecznika Prasowego.

Przed rozpoczęciem pracy w Medicover pełniła funkcję consulting directora w jednej z największych sieciowych agencji - Havas PR Warsaw. Wcześniej związana była z Polską Izbą Ubezpieczeń oraz agencją Hill+Knowlton Strategies. Przez kilka lat pracowała także jako dziennikarka i wydawca w Telewizji Polskiej, gdzie była odpowiedzialna za programy o tematyce gospodarczej, społecznej i zdrowotnej. Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Warszawskim, a także zdrowie publiczne, ze specjalizacją promocja zdrowia, na Wydziale Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Szczecińskiego.

Michał Jacuński
zamknij
Michał
Jacuński

Wykładowca akademicki, Uniwersytet Wrocławski

Specjalista w obszarze zintegrowanej komunikacji społecznej, politycznej i marketingowej. Od kilkunastu lat zajmuje się teoretycznymi i praktycznymi aspektami porozumiewania się ludzi, organizacji politycznych, sektora non-profit, jak też instytucji publicznych oraz firm. Współpracuje z branżą PR na różnych etapach pracy z klientem: przy badaniach, projektowaniu i tworzeniu strategii, jak też nadzorze i ewaluacji kompleksowych projektów komunikacyjnych. Jest pracownikiem Instytutu Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego, w 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowany nauk społecznych. Członek krajowych i zagranicznych towarzystw naukowych. Wykładał gościnnie na uczelniach zagranicznych m.in. w Belgii, Hiszpanii, Niemczech, Rosji.

www.jacunski.pl

Monika Nowakowska
zamknij
Monika
Nowakowska

Dyrektor Departamentu Public Relations Banku Zachodniego WBK

Od 24 lat związana z sektorem bankowym, od 20 lat z branżą PR. Obecnie dyrektor Departamentu Public Relations Banku Zachodniego WBK. Zarządza pracą Biura Prasowego, które dziennikarze ekonomiczni uznali za najlepsze bankowe biuro prasowe (Badanie ARC Rynek i Opinia 2016). Oprócz współpracy z mediami, nadzoruje działania z obszaru public policy, CSR oraz społeczne, a także projekty relacyjne i sponsoringowe.

Pracowała m.in. w PKO BP, Banku BGŻ (obecnie BGŻ BNP Paribas), TUiR i TUnŻ WARTA, Kredyt Banku, a obecnie po fuzji w Banku Zachodnim WBK. Ma duże doświadczenie w strategicznym planowaniu działań wizerunkowych i kształtowaniu polityki informacyjnej instytucji finansowych. Zarządzała największymi projektami komunikacyjnymi w branży, w tym komunikacją fuzji Banku Zachodniego WBK z Kredyt Bankiem, rebrandingiem Kredyt Banku oraz TUiR WARTA i TUnŻ WARTA oraz wieloma działaniami z zakresu public affairs i komunikacji kryzysowej. Ma także doświadczenie w zarządzaniu komunikacją wewnętrzną. Wielokrotnie nagradzana jako Rzecznik Prasowy.

Monika aktywnie działa w Zespole ds. PR Związku Banków Polskich. W ubr. Z okazji 25-lecia działania ZBP otrzymała medal M. Kopernika w uznaniu szczególnych zasług w budowie i rozwoju sektora bankowego w Polsce. Chętnie dzieli się swoją wiedzą, m.in. wykładała na Podyplomowym Studium Public Relations Akademii L. Koźmińskiego.

Z wykształcenie ekonomistka, ukończyła Wydział Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Podyplomowe Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim. Kolekcjonuje koncerty, kocha dobrą muzykę i uwielbia europejskie kino.

Jarosław Nyk
zamknij
Jarosław
Nyk

Prezes VISION GROUP

Ekspert w dziedzinie komunikacji społecznej i public relations. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy na rynku mediów i PR. Współzałożyciel i prezes zarządu agencji VISION GROUP. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, zarządzaniu sytuacją kryzysową oraz public affairs. 

Ewa Sadowska
zamknij
Ewa
Sadowska

Communication Manager, CSR & Brand PR Lead CEE w UPC

Cezary Szymanek
zamknij
Cezary
Szymanek

Redaktor Naczelny rzeczpospolita.pl, Gremi Media

CS – dziennikarz biznesowy. Redaktor naczelny portalu rzeczpospolita.pl. Wcześniej szefował Bloomberg Businessweek Polska i Magazynowi Sukces. Wieloletni szef działu informacji w gospodarczym Radiu PiN. W Grupie ITI był zaś dyrektorem programowym serwisu tenbit.pl. W przeszłości związany był również z RTL 7, Radiem ZET i Radiem Kolor.

Szymanek jest laureatem Nagrody im. Władysława Grabskiego przyznawanej przez NBP dla najlepszego dziennikarza ekonomicznego oraz "Ostrego Pióra", wyróżnienia nadawanego przez Business Centre Club.

Alicja Wysocka-Świtała
zamknij
Alicja
Wysocka-Świtała

Partner Zarządzająca Clue PR

Współzarządza agencją Clue PR (3. agencja wg rankingu Press 2016 wg dynamiki przychodów).

12 lat doświadczenia w komunikacji, głównie korporacyjnej i produktowej w agencjach sieciowych w Polsce i Nowym Jorku, prowadzone przez nią kampanie zdobyły nagrody branżowe (SABRE, KTR, Magellan Awards). Posiada doświadczenie dziennikarskie i prowadziła blog w natemat.pl. Ukończyła Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW i studiowała amerykanistykę na UW i Uniwersytecie w Oslo. Prowadzi zajęcia z PR i CSR w Collegium Civitas.

Jan Zając
zamknij
Jan
Zając

Prezes Sotrender

Badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Adiunkt na Wydziale Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 40 krajów – w większości na rowerze.

Monika Zakrzewska
zamknij
Monika
Zakrzewska

Prezes Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego

Prawnik z wieloletnim doświadczeniem w zakresie public affairs/public relations związanego z kompleksową obsługą projektów legislacyjnych, opiniowaniem aktów prawnych, sytuacjami kryzysowymi oraz stałym monitoringiem zmieniającego się otoczenia polityczno-prawnego. Najważniejsze doświadczenia zawodowe: Konfederacja Lewiatan, Provident Polska S.A. Zainteresowania zawodowe – rynek kapitałowo-finansowy, rynek pracy, aktywizacja zawodowa kobiet. Zainteresowania prywatne – sport (czynnie i biernie), książki, sytuacja polityczna w Polsce i na świecie. 

Tomasz Podolak
zamknij
Tomasz
Podolak

Prezes Linkleaders

Założyciel, Dyrektor Zarządzający i Prezes Zarządu Linkleaders – pierwszej agencji PR w Polsce, która zbudowała zaawansowaną specjalizację w zakresie PR dla sektora nowoczesnych usług biznesowych. Jest też doradcą Zarządu ABSL ds. PR i komunikacji oraz liderem zespołu organizującego Konferencję ABSL. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie w polskich oraz międzynarodowych agencjach PR. Specjalizuje się w doradztwie komunikacyjnym i PR dla inwestorów działających w innowacyjnych sektorach usług dla biznesu.

 

Michał Nowosielski
zamknij
Michał
Nowosielski

BIGTHINKSKI

Anna Hahn-Leśniewska
zamknij
Anna
Hahn-Leśniewska

Wiceprezes Zarządu w Partner of Promotion

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej. Swoją karierę zawodową rozpoczęła od pracy w mediach - pracowała m. in. "Życiu", "Gazecie Wyborczej" oraz w berlińskim "Der Tagesspiegel".

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi oraz dużych kampaniach informacyjnych i społecznych. Zarządzała projektami realizowanymi na rzecz polskich i międzynarodowych firm w tym m. in.: Procter&Gamble, Nestle, PKO BP, Union Investment TFI, a także wielu instytucji publicznych - Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Gospodarki oraz Komisji Europejskiej. W swojej pracy skupia się na pomaganiu firmom i instytucjom w osiąganiu ich celów biznesowych poprzez wykorzystanie efektywnych kanałów komunikacji.

Klara Banaszewska
zamknij
Klara
Banaszewska

Dyrektor Generalna Grayling Poland

Klara Banaszewska posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych strategii komunikacji w obszarach Public Affairs, komunikacji korporacyjnej
i zarządzania sytuacjami kryzysowymi w różnorodnych branżach obejmujących
m.in. przemysł, energetykę oraz sektor finansowy. Jako Dyrektor Generalna Grayling Poland pełni rolę doradcy prezesów i członków zarządu, opracowując strategie w zakresie kształtowania wizerunku, zarządzania kryzysowego i komunikacji zmiany dla czołowych krajowych i międzynarodowych firm i instytucji.

Klara jest również członkiem Rady Programowej Leadership Academy for Poland
- kompleksowego programu rozwoju polskich liderów i dobrego przywództwa dla Polski zainicjowanego przez profesora Cezarego Wójcika.

Łukasz Przybysz
zamknij
Łukasz
Przybysz

Medioznawca, politolog, wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego

dr Łukasz Przybysz zajmuje się public relations, etyką, komunikacją polityczną i mediami. Wykłada w języku polskim i angielskim. Ma doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, m.in. dla UW oraz organizacji zewnętrznych. Autor badań, publikacji i wystąpień o komunikacji politycznej, etyce public relations, edukacji PR, corporate governance i nowych mediach. Stypendysta Indiana University w Bloomington w Stanach Zjednoczonych. Autor książki „Komunikowanie polityczne 2.0”. Komentator m.in. Polsat News, TVP, TVN24, PRoto.pl, „Brief”, „Polityki”, Polskiego Radia. Pasjonuje się motoryzacją, co stara się łączyć ze swoimi aspiracjami naukowymi.

Marcelina Cholewińska
zamknij
Marcelina
Cholewińska

Dyrektor zarządzająca FIRST Public Relations

Doświadczenie zawodowe zdobywała przechodząc wszystkie szczeble kariery w FIRST PR, w której pracuje od 2006 roku. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i produktowej. Gościnie prowadzi zajęcia na Akademii Leona Koźmińskiego z Praktyki konsultanta PR na podyplomowych studiach Public relations w praktyce. Od 2016 roku w składzie Rady Etyki PR.

Krzysztof Jakubiak
zamknij
Krzysztof
Jakubiak

Redaktor naczelny „Pulsu Medycyny” i „Pulsu Farmacji” oraz portalu www.pulsmedycyny.pl

Pracował również w branży PR i marketingu. Studiował m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Wyższej Szkole Zarządzania, University of Wisconsin. Jako konsultant zrealizował kilkadziesiąt projektów z zakresu mediów internetowych, doradztwa wizerunkowego, szkoleń i komunikacji publicznej.

W Polpharma SA nadzorował komunikację korporacyjną, działania w zakresie CSR  oraz komunikacji wewnętrznej oraz online. Odpowiadał za działalność klubu koszykarskiego Polpharma Starogard Gdański, a także budowanie wizerunku i promocję Fundacji na rzecz Wspierania Rozwoju Polskiej Farmacji i Medycyny.

W Coca-Cola Poland Services odpowiadał za kontakty zewnętrzne, komunikację korporacyjną i zarządzanie kryzysowe. Stworzył pierwsze polskie strony internetowe Coca-Coli. Rozwijał największy w Polsce turniej piłkarski dla dzieci i młodzieży Coca-Cola Cup. Jako wiceprezes Stowarzyszenia Promarka działał na rzecz promocji produktów markowych. W Lafarge Polska rozwijał m.in. projekty komunikacji wewnętrznej oraz wprowadzał system komunikacji kryzysowej.

Jako PR Manager w firmie Henkel Polska organizował jej działania w zakresie komunikacji korporacyjnej, wewnętrznej, Brand PR oraz sponsoringu i wydawnictw firmowych. Pracował także w waszyngtońskim Center of Strategic and International Studies. Odpowiadał za działania reklamowe w Polskim Banku Inwestycyjnym.

Odbył podyplomowy kurs w zakresie komunikacji publicznej na Królewskim Uniwersytecie Leiden w Holandii oraz stypendium ECESP na Georgetown University w USA. Ukończył roczny program szkoleniowy brytyjskiego Institute of Public Relations.

Monika Kaczmarek-Śliwińska
zamknij
Monika
Kaczmarek-Śliwińska

Adiunkta Wydziału Humanistycznego Politechniki Koszalińskiej

Z obszarem komunikacji społecznej w sposób naukowy i praktyczny związana od 1996 roku. Prowadzi działalność doradczo-szkoleniowąó w obszarze komunikowania się i public relations. Jest ekspertką KRRiTV w zakresie edukacji medialnej oraz biegłą sądową z zakresu mediów i komunikacji społecznej.

Laureatka nagrody branży public relations PRotony 2013 w kategorii "Edukacja PR" oraz nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Lew PR 2013. W 2015 r. nominowana do nagrody profesjonalistów PR Prowly "Mistrzowie drugiego planu".

Autorka trzech monografii autorskich, redaktorka monografii zbiorowychó i ponad 90-ciu artykułów na temat komunikowania się i public relations organizacji. Koordynatorka oraz uczestniczka licznych projektów badawczych. Prelegentka i uczestniczka konferencji naukowych, spotkań branżowych i innych przedsięwzięć.

Wśród aktywności z obszaru komunikowania się szczególną uwagę skupia na zagadnieniach z obszarów: etyki PR, kryzysowego PR, komunikowania politycznego, Internet PR i nowych mediów.

Pełniła funkcję Wiceprezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2011-2013) oraz przez dwie kadencje była członkinią Rady Etyki Public Relations (2010-2014). Obecnie aktywnie uczestniczy w pracach Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.

Od stycznia 2016 działa w Zespole ds. Alimentów, wspólnej inicjatywie Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka, w którym zajmuje się problematyką kampanii społecznych.

Swoje spostrzeżenia publikuje m.in. na blogach: paczakutek.blox.pl i monikakaczmareksliwinska.natemat.pl.

Więcej: www.monikakaczmarek-sliwinska.pl.

poznałeś nasze jury?

Ewelina Kiszka

Manager Projektu

ewelina.kiszka@zfpr.pl

tel.+48 531 848 470

Marcin Olkowicz

Dyrektor Generalny ZFPR

marcin.olkowicz@zfpr.pl

tel.+48 662 248 214

krs: 000020265458
nip: 951-20-04-715 | regon: 012785214541